Wij regelen de bedrijven en bijkomende processen zodat jij je kunt focussen op de fietsen. Samen staan we sterk.
Als dealer bij Lease a Bike krijg je direct talloze nieuwe potentiële klanten. Deze klanten kunnen bij jou in de winkel hun droomfiets leasen. Als een Lease a Bike klant zijn of haar fiets heeft gevonden, hoef jij de fiets alleen nog maar in te voeren op ons platform. Wij zorgen ervoor dat we binnen 72 uur de factuur betalen.
Dankzij de inbegrepen servicepakketten zal je meer omzet draaien in de werkplaats. Al het onderhoud vindt plaats bij jou in de winkel. Dit kun je eenvoudig via je eigen kassasysteem indienen en factureren.
Door zelf bedrijven aan te dragen bij Lease a Bike kan je fietsen verkopen tegen 0% commissie. Zet dus je eigen netwerk op de fiets om extra inkomsten te genereren.
Binnen 10 minuten verkoop je een fiets. De contracten worden digitaal ondertekend en de facturen worden automatisch bij ons ingediend. Geen papierwerk dus!
Fietsenwinkels die al samenwerken met Lease a Bike
Voor alle afhandeling van service, onderhoud en verzekering werken wij samen met FietsROB
Wat leuk dat je je wil aansluiten bij onze wielerclub! Je kunt je aanmelden door het aanmeldformulier op de website in te vullen. Als wij jouw aanvraag hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag. Binnen 14 dagen laten wij je weten of we je opnemen in ons fietsenwinkel netwerk. Zodra je bent aangemeld, krijg je toegang tot ons digitale platform. Hier komen alle partijen samen en kan alles gemakkelijk (vaak met één druk op de knop) worden geregeld. We rekenen geen aanmeld- of abonnementskosten.
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort!
Als je als je fietsenwinkel bij ons is aangesloten, kun je ervoor kiezen voor ons acquisitie te verrichten. Voorwaarde is dat je eerst onze training hebt gevolgd. in het platform kan je naar de informatiepagina om hier meer over te lezen en je in te schrijven.
Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij Lease a Bike! Door het formulier op de website in te vullen, ontvangt Lease a Bike alle gegevens en gaat Lease a Bike voor jou aan de slag. Je hoort binnen 4 weken of je als dealer toegevoegd wordt aan ons netwerk!
Ja! Nadat je je hebt aangemeld via het aanmeldformulier op de website maakt Lease a Bike een account voor je aan. Zodra dit is aangemaakt, ontvang je een mail om je account te bevestigen.
Het Lease a Bike-platform gebruiken is kosteloos.
Je kunt je eenvoudig aanmelden voor de Lease a Bike-nieuwsbrief via https://www.lease-a-bike.nl/contact
Je kunt op twee manieren inloggen:
De eerste keer log je in via de activatie-link die je hebt ontvangen per e-mail. Als er te veel tijd zit tussen het aanmaken van je account en je eerste inlogpoging, moet je – in verband met de cyberveiligheid – een nieuwe link aanvragen door een nieuw wachtwoord aan te vragen (‘Wachtwoord vergeten’).
Ons platform is volledig ingericht conform de bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Wil je hier meer over weten? Stuur je vraag naar contact@lease-a-bike.nl
Neem de volgende stappen bij een nieuwe klant:
Stap 1: Inloggen
Wanneer een klant komt voor een nieuwe leasefiets is het belangrijk om altijd eerst in te loggen in het platform
Stap 2: Klant aankomst
De klant komt binnen met een mail met informatie voor het leasen van een fiets:
• Bestelcode
• Richtlijnen fietslease
Stap 3: Nieuw contract
a) In het portal zie je links in het menu “contracten”. Daar zie je een overzicht van de contracten. Klik op “nieuw contract’’ en vul de bestelcode van de klant in.
b) Ga akkoord met de richtlijnen na het invoeren van de code.
Stap 4: Afhandeling
a) Vul de uitgekozen fiets en het service & verzekeringspakket in.
b) De klant ontvangt en bevestigt de overdrachtsovereenkomst en ontvangt een pincode. Vul de pincode, het framenummer en evt. accu nummer in en check zijn/haar ID. Klaar!
Om een nieuwe klant (contract) aan te maken, log je in in je eigen platform omgeving. En heb je de zescijferige bestelcode nodig die de klant heeft ontvangen na goedkeuring van de werkgever. Met die bestelcode kun je deze klant in het digitale platform opvoeren als nieuwe contract.
Ja. Het bedrijf van je klant bepaalt hoe duur de fiets maximaal mag zijn. Het is belangrijk dat dit wordt nageleefd. Als je de bestelcode van de klant in het platform opvoert, vragen we je dit maximumbedrag ook extra te bevestigen, zodat het niet mis kan gaan.
Als de klant een fiets op het oog heeft die duurder is dan het voorgeschreven maximum bedrag vanuit het bedrijf, kan de klant het verschil helaas niet bijbetalen. Mocht de klant de zinnen toch hebben gezet op een duurdere fiets, dan kan de klant het gesprek aangaan met het bedrijf om de eventuele mogelijkheden te bespreken.
Zeker! Voor een leasefiets mogen voor 15% van de consumentenadviesprijs accessoires worden meegeleased. Deze kun je in het digitale platform toevoegen bij het opstellen van het contract.
Het leasen van accessoires is wel alleen mogelijk voor accessoires die aan de fiets vastgemaakt kunnen worden, zoals een ander zadel, fietstassen, krat of nieuwe pedalen. Uitzonderingen op deze regel zijn een helm en kettingslot. Voor andere 'losse' accessoires, zoals een regenpak, fietscomputer,geldt dit voordeel dus niet en kan dit dus niet mee worden geleaset.
Houd er rekening mee dat je eventuele accessoires direct worden meegeleased met de fiets. Zodra de klant je winkel verlaat met de nieuwe fiets, wordt het leasecontract geactiveerd. Daarna kunnen er geen accessoires meer worden toegevoegd.
Ons advies is dit wel te doen. Zo kun je makkelijk contact opnemen met je klant als dit nodig is.
Het kan zijn dat het merk niet in de selectie staat. Op dat moment kan je contact opnemen met Lease a Bike en zullen zij het gewenste merk direct toevoegen, zodat je het juiste merk kan selecteren en verder kan met het invoeren van je contract. Van groot belang is de nauwkeurigheid van het invoeren van het framenummer, model, accunummer en de artikelnummers en de daarbij behorende bedragen.
Bij een accu-upgrade moet de adviesprijs worden verhoogd.
Eerst check je of het bedrijf van de klant al is aangesloten bij ons. Als dit niet het geval is, kan de klant contact opnemen met de hr-afdeling van het bedrijf. Deze kan vervolgens contact opnemen met ons. Natuurlijk kan de klant ook contact opnemen met ons, zodat wij contact opnemen met de werkgever. Geef de klant ook vooral een flyer van ons mee, voor meer informatie.
De regeling geldt voor alle soorten fietsen! Van e-bike tot omafiets en van mountainbike tot elektrische bakfiets. Uit de klassieke collectie kun je denken aan merken als Gazelle, Batavus, Sparta, Koga, Giant, Trek, Cortina, Kalkhoff en Qwic. Maar ook andere fietsen, zoals Stromer, Riese & Müller, Urban Arrow, Cervélo, KTM, Cube, BMC en Santa Cruz doen mee!
De dealer korting wordt berekend over het totale bedrag (exclusief btw) van de fiets en meegeleaste accessoires.
In elk contract is een 24/7-repatrieringsservice opgenomen. Als je klant met pech is gestrand in Nederland of België, halen wij de klant op. Als je klant een e-bike of speed pedelec leaset, heeft deze bovendien recht op een vervangende fiets, maximaal voor zeven dagen.
Wat vervelend! Helaas kan dit gebeuren. Als de fiets van een van je klanten is gestolen, doet de klant eerst aangifte bij de politie. Het is daarbij belangrijk dat de klant beide originele sleutels in het bezit heeft en dat de klant het framenummer laat opnemen in het proces verbaal. Dit nummer is te vinden via ons platform. Na de aangifte komt de klant naar jouw winkel om samen een diefstal formulier in te vullen.
Dit formulier stuur je naar FietsROB. Zij zijn het aanspreekpunt en regelen de verdere afhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Als de claim is goedgekeurd, keert Unigarant het geld binnen vijf werkdagen uit.
In de tussentijd geef je – zo snel mogelijk – een vergelijkbare leenfiets mee, voor maximaal zeven dagen. Het contract met de klant loopt gewoon door.
Wat vervelend! Helaas kan dit gebeuren. Als de fiets van een van je klanten is beschadigd, meld je dit via het schadeformulier. Het is belangrijk dat je dit formulier voorziet van een offerte van de reparatiekosten.
Dit formulier stuur je naar FietsROB. Zij zijn het aanspreekpunt en regelen de verdere afhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Als de claim is goedgekeurd, keert Unigarant het geld binnen vijf werkdagen uit.
Wij werken samen met FietsROB: een schakel tussen onder andere fietsenwinkels en leasefiets-gebruikers. Zij regelen de afhandeling van service, onderhoud en reparaties. Bij FietsROB kun je reparatie- en onderhoudsverzoeken indienen. Als je een aanvraag verstuurt, beoordeelt FietsROB deze. Zo kun jij door met het helpen van jouw klanten. Na een reparatie dien je de factuur in bij FietsROB en zij betalen de factuur dan aan jou uit.
Garantie verloopt via de gebruikelijke weg bij de fabrikant van de fiets.
Ubench, het platform van FietsROB, is compatibel met de volgende kassaregistratiesystemen:
Is deze koppeling nog niet zichtbaar in jouw kassaregistratiesysteem? Neem dan contact op met helpdesks van Cyclesoftware, Wilmar of Vendit. Hier zijn jouw gebruikersnaam én wachtwoord voor nodig (zie mails van Ubench).
Geen zorgen, uiteindelijk verloopt de facturatie via ons platform en dat van FietsROB. Heb je geen kassaregistratiesysteem maar wil je wel een aanvraag doen, log dan in op het platform van FietsROB
Als je geen inloggegevens van Ubench hebt ontvangen, je jouw inlognaam kwijt bent, je vragen hebt over de inhoud of hoogte van het servicepakket of wanneer je een aanvraag wilt doen via het platform en hierbij hulp nodig hebt, kun je contact opnemen met FietsROB:
T: 085-0215273
E: info@fietsrob.nl
Wanneer je jouw wachtwoord kwijt bent kan je deze aanvragen via de link https://www.ubench.com/ubench/. Vervolgens klik je op "Having trouble logging in?" en vraag je jouw wachtwoord aan met je verkregen gebruikersnaam.
Neem contact op met jouw kassaregistratiesysteem als je problemen hebt met het aanmelden voor FietsROB en je de inloggegevens van Ubench al wel hebt ontvangen.
Nee, FietsROB is niet merkafhankelijk en verleent service voor elke type en merk fiets.
Nadat je bent ingelogd zie je 6 tegels. Klik op de eerste tegel: "Nieuwe aanvraag". Vul hierna het framenummer of het contractnummer van de klant in. Mocht je aanvraag tussentijds onderbroken worden, dan staat er per tegel rechtsonderin een nummer waar je de aanvraag weer op kan pakken. Vervolgens kan je de rest van de tegels doorlopen
Dit is afhankelijk van je eigen administratie. FietsROB ziet maar 1 factuur binnenkomen, zo ook de klant. Wij adviseren hetzelfde nummer op beide facturen te zetten. Je vindt deze makkelijk terug door aan je referentie alfabetische of numerieke toevoegingen te doen.
Het gekozen Service en Onderhoudspakket is gelinkt aan het framenummer. Het framenummer is terug te vinden in het Lease a Bike platform. De opties zijn: Basis (tot €100 / jaar), Standaard (tot €150 / jaar), Speed-pedelec (tot €300 / jaar) en het Premium pakket (geen limiet)
Je aanvraag zal beschikbaar zijn bij de tegel "Aanvraag goedgekeurd". Rond hier het proces af door de juiste datums in te voeren en vervolgens de factuur op te maken met je eigen referentie (factuurnummer). Verzend deze en sla de PDF die gecreëerd wordt in het platform op voor je interne administratie. Hierna wordt de factuur automatisch naar FietsROB verzonden en tenslotte aan jou uitbetaald.
Op het Fietsrob platform via de tegel "Afgekeurd". In jouw kassasysteem krijg je eveneens een melding of verandert de status naar "afgekeurd". Op dat moment kan je niet verder met je aanvraag. FietsROB zal altijd aangeven via notities waarom iets is afgekeurd en zal je helpen de aanvraag goed af te ronden
In dit geval krijg je een deel van FietsROB vergoed. De overschrijding van het jaarlijkse budget moet je rechtstreeks aan de werknemer factureren.
Ja, het bedrag van de onderdelen kan je wel aanpassen tot de aangegeven maximum prijs. Wanneer je een hoger bedrag dan aangegeven opvoert kan je dit onderdeel niet claimen bij FietsROB. De arbeidskosten kunnen verder niet aangepast worden - deze staan vast.